Fritextsökning
Artiklar per år
Innehållstyper
-
Årets unga kock 2011
Jobbar du på en krog som är ansluten till Chaîne des Rôtisseurs och inte har fyllt 27 år? Då är det dags att anmäla dig till tävlingen Årets unga kock.
-
Årets unga kock 2011
Jobbar du på en krog som är ansluten till Chaîne des Rôtisseurs och inte har fyllt 27 år? Då är det dags att anmäla dig till tävlingen Årets unga kock.
-
Västerbottensost intar London
Västerbottensost, som i år firar 100 år som registrerat varumärke, ger sig ut i världen. Från och med januari finns osten i centrala London.
-
Lokalproducerad mat starkaste trenden
Lokalproducerad mat är den absolut starkaste restaurangtrenden under 2011 spår American Culinary Federation.
-
Barn kunniga om matens ursprung
-
Ingen volymökning i år
-
Nya teer i två färger
I februari släpper Lipton nya gröna och vita teer.
-
Sabis tar över i Sophiahemmet
Sabis restauranger tar över som restauratör på Sophiahemmet. Det innebär att Sabis från den 1 februari tar hand om lunchrestaurang, patientmat, konferens- och mötesförtäring samt representation.
-
Lokalproducerad mat starkaste trenden
Lokalproducerad mat är den absolut starkaste restaurangtrenden under 2011 spår American Culinary Federation.
-
Ingen volymökning i år
Någon volymökning i restaurangbranschen har inte skett under 2010 menar de tre stora grossisterna Servera, Menigo och Martin Olsson skriver Delfi.
-
Barn kunniga om matens ursprung
Hela 77 procent av landets 7-12 åringar har någon gång besökt en bondgård. Kanske har det bidragit till att majoriteten av barnen också vet varifrån maten kommer. Fyra av fem vet att mjöl är huvudingrediens i bröd, tre av fyra vet att ost framställs av mjölk. Det visar en Sifoundersökning LRF presenterar.
-
Fem såser från Druvan
Druvan har lanserat fem såser som inte bara smakar gott utan också gör världen lite godare, genom att vinsten går till en stiftelse för forskning kring mat och hälsa.
-
Arla stärker positionen i Tyskland
Arla Foods styrelse föreslår en fusion med den tyska kooperativa mejeriföreningen Hansa-Milch. De båda företagen har en ambition att växa på den tyska marknaden med 80 miljoner konsumenter.
-
Ny tebutik på nätet
Hemsidan Terummet.se är en nystartad verksamhet inom företaget TheaSoft.
-
Semifinalister utsedda
Nu har semifinalisterna valts ut till 2011 års tävling av Arla Guldko, matbranschens "Oscar".
-
Premiumpasta 2011
Di Luca & Di Luca storsatsar på sitt premiumsortiment Zeta Casa Di Luca under 2011.
-
Momssänkning på gång
Den 15 mars ska den statliga utredningen komma med sitt delbetänkande om sänkt moms för restauranger och catering.
-
Ny sponsor för kock-VM
-
Time fortsätter att expandera
Menigo Foodservice servicehandelskedja Time fortsätter att expandera. I dagarna öppnar butik nr 69 och 70.
-
Ny Ramlösasmak
Ramlösa fortsätter satsningen på nya smaker och ger traditionsenligt ut en ny smak i början av februari.
-
Scan tar hem Krav-affär
Scan AB har skrivit avtal med landets Kravproducenter på gris. Därmed har Scan i princip hela det svenska ekologiska sortimentet på kött.
-
Jönköping i din iPhone
Jönköping är en av de första städerna med besöksguide i telefonen. Man har tagit fram en iPhone-app som bland berättar om stadens restauranger.
-
Time fortsätter att expandera
Menigo Foodservice servicehandelskedja Time fortsätter att expandera. I dagarna öppnar butik nr 69 och 70.
-
Ny sponsor för kock-VM
Stockholmsmässan och Mässrestauranger har tillsammans beslutat, genom ett treårigt guldsponsoravtal, att stödja Sveriges deltagande i Bocuse d´Or.