23948sdkhjf

Arla stärker positionen i Tyskland

Arla Foods styrelse föreslår en fusion med den tyska kooperativa mejeriföreningen Hansa-Milch. De båda företagen har en ambition att växa på den tyska marknaden med 80 miljoner konsumenter.

Tillsammans


med det regionala nordtyska mejeriföretaget Hansa-Milch eG är Arla Foods på väg


att stärka sin position i Tyskland. Det ska ske genom att Arla Foods fusionerar


med Hansa-Milch.– Arla Foods strategi är att utveckla sitt engagemang på den tyska marknaden,


säger Arla Foods koncernchef Peder Tuborgh. –


Målet är att bli ett av Tysklands tre ledande mejeriföretag. En fusion med


Hansa-Milch kommer att innebära att Arla kan komplettera sin försäljning av ost


med färskvaror. Tillsammans blir vi en attraktiv partner för den tyska


dagligvaruhandeln.Hansa-Milch är ett av de större regionala mejeriföretagen i Tyskland.


Mejeriföretaget producerar framför allt färskvaror som mjölk, grädde, yoghurt


och crème fraiche, både under sitt eget varumärke Hansano och under handelns


egna varumärken.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125