23948sdkhjf

Taco Bar förstärker ledningen – han blir kommersiell chef

Lars Höglin har ett förflutet som varumärkesansvarig för O'Learys. Nu ska se till att Taco Bar flyttar fram positionerna. 

Taco Bar förstärker igen på ledningsnivå. I oktober tillträdde Linda Eriksson som ny vd och nu adderas Lars Höglin som kommersiell chef. Han presenteras på den svenska texmexkedjans Linkedin.

– Jag är otroligt taggad på denna utmaning och ser massor av potential i varumärket och konceptet. Med en lång historia, och ett utbud som svenskar älskar, är Taco Bar i en perfekt position att fortsätta växa, det ska bli superkul att få ta Taco Bar till fler svenskar varje dag, säger Höglin.

Lars Höglin kommer senast från en kortare sejour som varumärkesstrateg på strategikonsultbyrån Lynxeye. Dessförinnan jobbade han sex år med O'Learys, senast som varumärkes- och konceptansvarig.

Taco Bar beskriver rekryteringen som ett sätt att flytta fram positionerna. Med Lars Höglins hjälp ska fler svenskar upptäcka det mer än 40 år gamla varumärket, vilket ska bana väg för fortsatt expansion.

Den första Taco Bar-restaurangen öppnade i mars 1983 i Kungshallen vid Hötorget i Stockholm. Under de senaste 15 åren har kedjan gått från 18 till i dag 45 restauranger, med den stora merparten i Stockholmsområdet.

– Vi har många återkommande gäster som verkligen gillar Taco Bar och med Lars på plats är målet att ännu fler svenskar ska upptäcka oss. Han har en gedigen erfarenhet inom området och blir ett fint tillskott till det redan starka teamet och timingen är perfekt nu inför den expansionsresa vi ska ut på, säger Linda Eriksson, vd på Taco Bar sedan den 8 oktober.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.056