23948sdkhjf

Redo för nytt uppdrag – blir marknadschef för Espresso House

Tobias Karlsson ska som ny CMO utveckla Espresso House Groups varumärke både inom och utanför Norden.

”Nu är jag klar på Kronans Apotek och Apoteksgruppen”, skrev Tobias Karlsson på Linkedin för fem månader sedan och förklarade att han skulle andas ett kort litet tag innan det var dags att säga ja till nästa uppdrag. 

Nu står det klart att nästa arbetsgivare efter Ica, Polarn O. Pyret, Max, Eyracure och Kronans Apotek blir Espresso House Group, som valt Tobias Karlsson som sin nya CMO, chief marketing officer. 

– Espresso House är ett fantastiskt spännande varumärke. Företaget har gjort en otrolig resa från start och har nu en imponerande räckvidd med 500 kaféer. Jag ser fram emot att bidra med min expertis och erfarenhet för att utveckla Espresso House erbjudande och befästa positionen som Nordens ledande fikadestination och mötesplats, säger Tobias Karlsson i en officiell kommentar.

Espresso House etablerades 1996 i Lund och är i dag den ledande kafékedjan i Norden och Tyskland med 500 kaféer och 7 000 medarbetare.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.05