Abba-Björns nya konceptuella restaurang
Björn Ulvaeus-ägda Cirkus Venues adderar en ny konceptuell restaurang till verksamheten. Pop Story har slagit upp drörrarna i direkt anslutning till Abbamuseet på Djurgården i Stockholm.
En interaktiv upplevelse där mat, design, musik och konst möts utlovas.
– Allt på Pop Story ska vara fest! Vi kommer att bjussa på överraskningar och POPulärkultur 24/7. Alla generationer ska kunna mötas här och fly vardagen en stund med hjälp av nostalgiska musikupplevelser i vår snygga miljö, berättar Sarah Lekmo, restaurangchef på Pop Story.
Restaurangen är uppdelad i två sektioner, med scener i båda delarna som gästas av DJ:s, liveband, quizmasters och karaokevärdar. I ena delen finns även ett bokningsbart karaokerum – Pop Tram Karaoke.
Inredningen är framtagen av Robert Bohman som inspirerats av 1970- och 1980-talens färger, former och mönster.
– Vi vill att gästernas alla sinnen ska kittlas. Vår meny består av vår version av svenska klassiker och färgglad “Swedish Fika” samt mängder av cocktails, mocktails och shotbrickor, fortsätter Sarah Lekmo.
Restaurangen öppnade officiellt den 12 november.
Pophouse bröt i våras ut verksamheterna på Djurgården i ett nytt systerbolag. Ingmari Pagenkemper är vd för Cirkus Venures som består av Cirkus, Hasselbacken, Pop House Hotel, Pop Story, en butik samt Gasklockan som öppnar i Norra Djurgårdsstaden 2025. Den enda etableringen på Djurgården som är kvar i systerföretaget Pophouse är Abbamuseet.
Artikeln är en del av vårt tema om Öppning.