23948sdkhjf

O'Learys och Harrys blir Social Entertainment Group

Gruppen ska växa från 150 till 400 enheter till år 2025 via nya förvärv.

I april blev två svenska franchisekedjor en, när O'Learys köpte 94 procent av aktierna i Harrys Pubar AB. Men Altor-ägda O'Learys nöjer sig inte med detta. Fler förvärv planeras inom ramen för det nybildade moderbolaget Social Entertainment Group.

– Vi är övertygade om att entertainment och att umgås med sina vänner och kollegor kommer att bli en ännu viktigare del i människors liv framöver. Vi erbjuder roliga och avslappnande platser att umgås på, för familj, vänner och kollegor. Det är också ett attraktivt erbjudande för restaurangägarna, som får gäster som stannar längre och därmed också spenderar mer tid och pengar, säger Kenneth Lorentzen, vd på Social Eatertainment Group, i en kommentar.

Lorentzon lämnade 2019 Domino’s Pizza i Norge för att bli vd för O'Learys. Han har nu tagit steget till vd för hela den nya koncernen Social Eatertainment Group, där alltså även Harrys ingår. Processer uppges redan vara igång som ska leda till nya förvärv.

Målet är att bli Europas ledande företagsgrupp inom eatertainment med en kedjeomsättning på minst 10 miljarder kronbor år 2025. I dag finns drygt 130 enheter inom gruppen. 2025 ska det ha växt till mint 400 enheter. Redan under 2021 planeras en rad nyöppningar i bland annat Sverige, Norge, Nederländerna och Spanien.  

 – Vi vill driva eatertainment-branschen framåt och vi vill växa tillsammans med attraktiva varumärken och tillväxtpartners inom eatertainment som är intresserade av tillväxt och som precis som vi har en stark vision för sitt varumärke, förklarar Kenneth Lorentzen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079