23948sdkhjf

Succé för Gustav ”Jävligt gott” Johansson i nya matkanalen

Drygt en halv miljon tittade på nya kanalen Godare i april.

En månad efter lanseringen har den nya tv-kanalen Godare redan hittat sin matintresserade publik. Flest tittare har programmet med bloggprofilen Gustav ”Jävligt gott” Johansson.

Enligt siffror från Mediamätning i Skandinavien (MMS) tittade drygt 540 000 svenskar på kanalens mix av internationella matprogram och svenska nyproduktioner under april månad. Under helgerna bänkar sig cirka 100 000 tittare per dag.

– Vi är väldigt nöjda med den start Godare har fått i Sverige. Tittarsiffror och genomsnittlig visningstid är redan högre än för den norska systerkanalen Matkanalen som har varit igång i fem år, säger Øivind Lindøe, grundare och vd för Godare.

Intresset för innehållet har hittills varit ganska jämnt fördelat, men några program sticker ut lite extra. Det mest sedda svenska programmet är Vegansk husmanskost med den populära bloggaren Gustav ”Jävligt gott” Johansson. Det internationella program som lockar mest tittare är “Rachel Khoo: My Swedish Kitchen”.

Just nu pågår också inspelningar av nya svenska program som kommer att visas under försommaren.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093