Kaffekedja lanserar återanvändbara kaffemuggar
Pressbyrån och 7-Eleven har gett rabatt till kunder med egna muggar och i Storbritannien har kaffekedjan Costa Coffee förbundit sig att återvinna en halv miljard kaffemuggar. Nu kommer nästa hållbarhetsinitiativ i kaffemuggsbranschen. Caffè Nero lanserar en ny återanvändbar kaffemugg för sina svenska gäster.
Caffè Nero passar samtidigt på att marknadsföra kedjans app. Förutom dubbla belöningspoäng ingår som en del av lanseringen av de återanvändabara kaffemuggarna även en gratis kaffe när man använder appen under julen.
– Vi vill uppmuntra våra gäster att använda återanvändbara kaffemuggar. Därför ger vi dubbla lojalitetspoäng när de används, vilket innebär att vi bjuder på var femte kaffe du beställer, samtidigt som man får en gratiskaffe när man laddar ner appen, säger Emma McCosker, Sverigechef på Caffè Nero.
Appen kan användas på samtliga Caffè Neros nio kaféer i Stockholm, Västerås, Eskilstuna, Jönköping, Uppsala och Helsingborg.