Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder
En specialutgåva av Blossa ska lanseras i Sverige och sex andra länder. Glöggen, som är ekologisk och alkoholfri, är ett samarbete mellan Blossa och Arket som kommer att sälja glöggen i sina butikscaféer som en del av shoppingupplevelsen.
Specialutgåvan kommer att ha en unik etikett som är designad av den omtyckta illustratören Ilon Wikland, känd för sina tolkningar av nordiska traditioner och för sitt långa samarbete med författaren Astrid Lindgren.
Arket + Blossa Glögg är tillverkad av enbart ekologiska ingredienser. Rött, fylligt vin har avalkoholiserats och sedan blandats med druvmust och Blossas hemliga kryddblandning. Glöggen har en fruktig doft och en fyllig smak av kryddnejlika, kardemumma och ingefära.
Glöggen kompletteras av en mjuk pepparkaka med Blossas glöggkryddor som har skapats av Arkets head chef Martin Berg tillsammans med Åsa Orsvärn som är chief blender för Blossa.
Cirkapris kommer att vara 59 kronor för en flaska om 75 cl.