Ett steg till för e-handelsgrossisten – börjar med alkohol
Out of Home är företaget som utmanat den traditionella grossistbranschen genom att förlägga hela sin verksamhet på nätet. Affärsidéen är att erbjuda ett brett sortiment från välrenommerade varumärken inom foodservice.
För ungefär ett år sedan lanserade B2B-grossisten sitt färska och frysta sortiment. Nu tar e-handlaren ytterligare ett steg till och lanserar ett sortiment av alkholhaltiga drycker från både små och stora producenter av öl, vin och sprit.
Därmed kan Out of Home leverera alla huvudkategorier rikstäckande i Sverige till hotell, restauranger och kaféer.
– Genom att samla producenterna på en marknadsplats blir det ett unikt och spännande sortiment. Den gemensamma nämnaren är att det är starka varumärken med lokal närvaro. Hela vårt lager är nu registrerat som skatteupplag för försäljning av alkoholhaltiga drycker vilket gör att vi har mycket plats att växa, säger Jacob Hillestad, vd på Out of Home.
I alkoholsortimentet kommer det att bland annat finnas lokalt producerad gin från Skåne, mikroöl, mikrovin men även produkter från Bacardi.