Familjer testar middagar åt Urban Deli
Urban Deli låter 50 familjer testa olika middagslösningar. Testet pågår under en månad och familjerna ger löpande synpunkter om smak, innehåll, förpackningar och distribution och hjälper därigenom Urban Deli att utveckla sitt erbjudande.
– Vi vet att våra gäster vill äta god mat med hög kvalitet, men att de har lite tid att lägga på matlagning i vardagen. Med stor variation i olika rätter, och fokus på stor andel vegetariska alternativ gör vi det nu enkelt att med ett digitalt gränssnitt förbeställa och hämta maten i butiken, säger Sibel Wolff, marknadschef Urban Deli.
Middagslösningarna består av veganska, lakto-ovo-, fisk- och kötträtter. Rätterna tar 10-30 minuter att färdigställa. Vissa rätter är helt färdiglagade och kräver bara uppvärmning, medan andra rätter kräver stekning eller avbakning i ugn.
All mat lagas från grunden och utan tillsatser av kockar i Sickla. Köttet är av svenskt ursprung och förpackningarna gjorda av antingen förnyelsebar råvara eller återvunnen plast. Middagslösningarna är paketerade som kassar och kostar mellan 89 och 179 kronor för två personer.
Urban Deli ingår i Axfoodkoncernen. Företagets mix av matbutik, saluhall, bar och restaurang finns i dag i Sickla samt på Nytorget, Sveavägen, Åhléns City och Centralen i Stockholm.