23948sdkhjf

Repövning på hamburgerkedja

Uppmärksammad kampanj får förlängning när tidigare anställda gör comeback.

Efter den uppmärksammade kampanjen "Gör Donken" tar McDonald’s nästa steg och genomför repövningar på ett 20-tal av kedjans restauranger runt om i Sverige.

Konceptet bygger på att före detta medarbetare få möjlighet att återuppleva restaurangtiden och delge dagens medarbetare om sin resa och vad de lärde under sin tid på restaurangkedjan.

Sedan McDonald’s öppnade i Sverige 1973 har över 150 000 personer arbetat på kedjan och i en rapport som togs fram under 2017 visade det sig att ett jobb på McDonald’s utvecklar färdigheter såsom ledarskap, självdisciplin och samarbetsförmåga – samma egenskaper som ”lumpen” utvecklar, enligt Försvarsmaktens enkäter. Under hösten och början av 2018 är målsättningen att 100 tidigare anställda återvänder till McDonald’s och gensvaret har enligt kedjan varit stort.

– Ett jobb på McDonald's är för många det första riktiga jobbet man har i livet. Oftast minns man tiden på våra restauranger med värme, mycket tack vare den mångkulturella miljön, gemenskapen och den starka lagandan. Man minns också det tidvis hårda jobbet samt hur man gavs möjlighet att klättra i graderna. Att så många vill komma tillbaka för att återuppleva sin gamla arbetsplats och dela med sig av sina erfarenheter tror jag betyder att vi gjorde en skillnad, där i övergången mellan ungdom och vuxenlivet, säger Susanne Rydjer, Svenska McDonald’s i en kommentar.



Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078