Franchisedag på Entreprenörsveckan
I samband med Entreprenörsveckan i Båstad 20-22 juni blir det en heldag om affärsmodellen Franchise. Det blir en intressant dag både för de som har erfarenhet av franchise och för de som är intresserade av modellen.
Det blir också workshop där deltagarna kan välja mellan att ingå i en grupp som redan har erfarenhet av franchise och de som är intresserade av affärsmodellen och vill utvecklas inom franchise.
Den första workshopen, med deltagare med erfarenhet, kommer att diskutera följande frågor:
Skillnaden mellan 2-5 till 20-50 enheter, vad bör man tänka på. Talare är Mikael Holmstrand, vd, Garageportexperten.
Digital marknadsföring, för etablerade kedjor behandlas av Hannes Aurell, Director of business development, Jajja Media Group/Google.
Eva Losman Ragnå, Business Sherpa, Madicon, talar kring utbildning och kompetenshöjning inom kedjor, en konkurrensfaktor. Hur säkerställer du att du har rätt franchisetagare beskrivs av Niclas Hedefalk, Säljchef, 2Secure.
Det blir också franchisejuridik internationellt och vad bör man tänka på innan man etablerar sig i andra länder? Talare är Anders Fernlund, advokat/delägare, Advokatfirman Nova.
Andra frågor som diskuteras är franchise utanför Sverige, vad bör jag tänka på? Talare: Jonas Ideström, Franchisekonsult, Franchisearkitekt. Det blir även en punkt om ekonomiuppföljning och nyckeltal i kedjor, talare: Kristoffer Nord, Visma Services.
För de nyfikna och för de som vill utvecklas inom franchise, kan man lyssna till representant från Franchisegroup som redovisar vad krävs för att bli franchisetagare. Det blir också information om grundläggande franchisejuridik vid uppstart. Talare: Elisabeth Hoffnell Vestin, advokat, Hannes Snellmann.
För mer information om Entreprenörsveckan i Båstad samt om Franchisedagen, www.entreprenorsveckanbastad.se