23948sdkhjf

Kaxigare kocklandslag gillar betongen

Kocklandslagets nya tema inför VM 2014 är Urban Sprouts. Temat ska visa ett helt nytt lag med en lite mer kaxig attityd där man hämtar inspirationen från bland annat stadsmiljön.
Efter ett halvår av överläggningar, kan Kocklandslaget presentera, Urban Sprouts, det nya temat som ska hjälpa laget på vägen mot ett VM-guld i november 2014 i Luxemburg. Temat presenterades under en sponsorträff den 17 februari, där Kocklandslaget för andra gången i år tränade på upplagningen av VM-menyn. I valet av tema har man inspirerats av det urbana och moderna med fokus på en spännande och hård stadsmiljö.

– Vi är mycket stolta över det nya temat som är något kaxigare och grundar sig i lagmedlemmarnas attityd. Temat symboliserar vår utveckling och sammansvetsning under det senaste halvåret och är en målbild att ytterligare växa in sig i, säger lagledare Jonas Franzén.

Under Culinary Olympics 2012, då kocklandslaget tog sitt tredje OS-guld, var temat ”Into the wild”. Då hämtades inspiration från den svenska naturen och det svenska landskapet med fokus på växtlighet, naturmaterial och råvaror.

När det nya temat för VM 2014 skapades tänkte laget istället tvärtom och tog steget från naturen in till staden. Inspirationen hämtades från street food, urban gardening och betong vilket gick hand i hand med det nya landslagets kaxiga attityd.

– För första gången i svensk historia har vi ett helt nytt lag, säger lagledare Jonas Franzén, vilket innebär en möjlighet till att satsa på en professionell och ödmjukt kaxig attityd. Vi vill visa oss rakryggade och att vi vill vinna till varje pris.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078