23948sdkhjf

Fastfoodbranschens hetaste vinnare är korade

Här är fastfoodbranschens hetaste vinnare 2013: Pizzeria Napoli, Växjö, Picard, Sverige, grossisten Rudenstam Bär & Frukt, Huskvarna, Biofood, Sverige, konditori Stålboms, Falkenberg, Bun Bun Truck, Stockholm och mexikanska kedjan Zócalo.
Fastfoodbranschens hetaste vinnare utsågs på mässan Fastfood & Café och Restaurangexpo i Göteborg den10 september. Tidningen Fast Food Magazine delade ut Fast Food Awards i sju klasser.

– Det är fantastiskt att se hur hela fastfoodbranschen har kvalitetsexploderat, säger Fast Food Magazines chefredaktör Anders Örnevall och fortsätter:
– Det känns som det är i det här matsegmentet som allting händer just nu. Det är extra kul att våra jurygrupper har premierat allt från foodtrucks till ett företag som tagit hälsoaspekten hela vägen ut. Jag talar om Bun Bun Truck i Stockholm och Biofood som två bra exempel.

De sju jurygrupperna med bland andra Tommy Myllymäki, Ingela Stenson, United Minds, Lennart Wallander, vd, Food & Friends, Maria Troberg-Elong, dietist, Tastline och Pelle Tamleth, redaktör på Nöjesguiden, har läst, testat och ätit sig igenom de bästa inom fastfoodbranschen.

Mässan had för övrigt 2 800 besökare den första dagen vilket är rekord för mässan. Många hade också hittat fram till scenen där priserna delades ut.
Vinnarna 2013 är:

Årets Mat- och Dryckeskombo

Pizzeria Napoli, Växjö
Motivering:
Vinnaren lyckas på ett föredömligt sätt att skapa merförsäljning genom att sätta ihop spännande dryckeslösningar till alla olika menyer. Kunderna kan inte motstå att köpa till någon form av dryck vilket också avspeglar sig i dryckesförsäljningen.
Årets Rookie
Bun Bun Truck, Stockholm

Motivering:
Vinnaren är ett strålande bevis på den nya tidens sätt att erbjuda bra och smakrik mat för folk i farten. Vinnaren representerar en trend som äntligen fått lagligt fäste i Sverige.

Årets Café/Coffeshop
Stålboms, Falkenberg

Motivering:
Här erbjuds gästerna en helhetsupplevelse och man vågar ta ut svängarna rejält. Här finns moderna konditorivaror, ofta med en egen twist i dubbel bemärkelse.

Årets Hälsokoncept
Biofood

Motivering:
Vinnaren visar ett stort engagemang och arbetar långsiktigt för att erbjuda ett brett sortiment av ekologiska och kravmärkta produkter. En pionjär i ordets rätta bemärkelse som många restauranger har upptäckt.
Årets Butik

Picard, Sverige
Motivering:
Kanske årets mest vågade vinnare! Efter att ha testat oss igenom en stort antal produkter lägger sig juryn platt och konstaterar att detta är bättre än bra. Den något frostiga uppfattningen förbyttes mot en upptinad glädje över allt det goda som vinnaren erbjuder.


Årets Leverantör

Rudenstams Bär & Frukt, Huskvarna
Motivering:
Den ena finkrogen efter den andra upptäcker den här vinnaren. För här lämnas inget åt slumpen, oavsett vilken produkt som man levererar. Service, kvalitet, kunskap och omsorg är ledstjärnor för denna leverantör med flera generationers erfarenhet.
Årets Snabbmatsrestaurang

Zócalo
Motivering:
Vinnaren av Årets Snabbmatsrestaurang har gjort en resa. Man har gjort en omprofilering och satsar på ett koncept med ett innehåll som gillas av allt fler gäster.

Vinnaren har skapat rätter som känns äkta, om än med en liten svensk twist. Men det är genomtänkt, spännande och smakrikt.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079