23948sdkhjf

Dags för Fastfood&Café och RestaurangExpo

Den 10-11 september hålls mässorna Fastffod&Café och RestaurangExpo på Svenska mässan i Göteborg. Vi har talat med projektledaren Magdalena Ranagården om förväntningarna.
Hallå Magdalena Ranagården, du är projektledare för mässorna Fastfood&Café och RestaurangExpo som hålls 10-11 september i Göteborg. Hur är intresset bland utställarna så här dagarna före?

– Intresset är mycket stort och utställarna är otroligt engagerade och förväntansfulla inför mässan. Det är andra gången in ordningen som Fastfood & Café/Restaurangexpo arrangeras i Göteborg och mässan har vuxit till dubbel storlek i både yta och utställarantal så det här kommer bli riktigt bra!

Om du jämför med andra liknande mässor, finns det skillnader?

– Fastfood & Café /Restaurangexpo är en ren fackmässa som besöks av beslutsfattare från hela fastfood-, café- och restaurangbranschen. Konceptet med tvådagarsmässor är mycket uppskattat då det blir både tids- och kostnadseffektivt. Hela branschen sluter upp och träffas och gör affärer under två intensiva dagar.

Ni satsar också på ett spännande seminarieprogram, eller hur?

– Absolut! Vår ambition är att skapa ett högaktuellt och spännande seminarieprogram med experter inom respektive område. Målet är att både informera och inspirera - I år har vi ett väldigt starkt startfält med många inflytelserika experter, missa inte det!

Man får en känsla av att just det här mässformatet verkar passa många. Stämmer det?

– Formatet med tvådagarsmässor är som nämnts tidigare väldigt uppskattat då det är mer koncentrerat och ett besök ger en bred överblick av det senaste. Det är viktigt för både utställare och besökare att träffas, hänga med i trenderna och hålla sig uppdaterad om det senaste inom respektive bransch. Det i kombination med mycket inspiration och tips från experterna gör att deltagandet blir ovärderligt.

Ni växer hela tiden, kan man tolka det som mässor som mötesplats trots allt har en framtid trots många domedagsprofetior?

– Mässor är en mycket traditionell mötespalats och det kommer alltid vara viktigt att bygga och upprätthålla goda relationer med såväl befintliga som nya affärskontakter. Vi ser ingen negativ trend utan snarare en positiv utveckling av mäss- och mötesindustrin.

När ni summerar mässan och mässdeltagandet efter den 11 september, vad hoppas ni på för siffror?
– Det är alltid svårt att sia om siffor, men vårt mål är givetvis att överträffa premiären 2011, då mässan hade 3859 besökare på två dagar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078