23948sdkhjf

Unik enkät med producenter av odlarchampagne

De var dussinet jämnt, 12 champagneodlare som besökte Sverige i våras för att prata om det som ligger dem varmast om hjärtat: Den egna champagnen som framställs av druvor från den egna odlingarna.
En grupp som gjorde sin första gemensamma affärsoffensiv och Sverige var första anhalten. Detta eftersom svenskarna har skaffat sig ett renommé som konnässörer av champagne och att konsumtionen av champagne är relativt stor. Sverige finns bland de tio största mottagarländerna av champagneexporten. Förra året gick 4,3 procent av den totala champagneexporten till Sverige vilket motsvarar ett värde av 36,7 miljoner euro eller 1,8 miljoner flaskor. I samband med champagneodlarnas besök gjorde RS en enkät med odlarna. Möt odlarna och läs deras svar.

Frågorna som ställdes till de tolv odlarna.

1. Ni besökte en Systembolagsbutik. Vad tycker ni om den? 2. Ni har valt att komma till Sverige för att introducera er champagne på den svenska marknaden. Vad tänkte ni innan och hur ser ni på besöket här efteråt. Med avseende på marknaden, Systembolaget, konsumenterna och de professionella inom restaurangbranschen. 3. Vilka skillnader ser ni mellan Sverige och Danmark, med utgångspunkten i att vara champagneproducent?

Champagne. RS_nr6_2013_emag

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.347