23948sdkhjf

Pizzasatsning

Santa Maria är ny huvudsponsor till tv-programmet Idol. Perfekt målgrupp att nå för att marknadsföra deras pizza-kit enligt företaget.
Sedan ett år tillbaka producerar Santa Maria särskilda pizzakit med färdiggräddade tortillabröd som bas och olika såser som smakförhöjare. Nu står det klart att pizzakonceptets första breda kampanj lanseras i samband med huvudsponsorskapet av Idol 2013.

- Idol är perfekt för oss med sin stora räckvidd och höga kontaktfrekvens i vår målgrupp. Givetvis vill vi skapa nyfikenhet kring våra nya produkter och positionera vårt varumärke men även visa fler sätt att variera Tex Mex-maten, säger Per Hållander, Sverigechef på Santa Maria.

Santa Maria planerar både aktivering i samband med TV-sändningarna och en bred butikskampanj. Även digitala kanaler som Facebook och Instagram kommer vara viktiga inslag i kampanjen.

Santa Maria har redan smygstartat sponsorskapet genom att närvara med en foodtruck vid Idols auditioninspelningar runtom i landet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.329