23948sdkhjf

NSP gjorde ett bra 2012

Med Burger King och Taco Bar i portföljen, blev 2012 ett expansivt år för Nordic Service Partner.

En av Sveriges största restaurangkoncerner, Nordic Service Partner, ökade 2012 omsättningen med 110 miljoner kronor till drygt 733 miljoner, en ökning på 18 procent. Rörelseresultatet (EBIT) ökade med 59 procent och uppgick till 16,9 miljoner. Resultat efter skatt uppgick till 2,4 miljoner. – Vår expansionsstrategi visar tydliga resultat på alla nivåer, menar vdn Morgan Jallinder. Resultatet före skatt blev 5,1miljoner kronor. Detta är ett tydligt kvitto på att vår strategi för senare år fungerar; att addera restauranger med god volym till vår portfölj utan att våra kostnader för drift och administration ökar nämnvärt. Nordic Service Partners Holding AB (NSP) är ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omfattar 55 Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. 38 av dessa finns i Sverige. Därmed är NSP Burger Kings största franchisetagare i Norden. Bolaget äger också varumärket och rättigheterna till varumärket Taco Bar som omfattar ett 20-tal franchiserestauranger i Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063