23948sdkhjf

Juniorer ska bli mer synliga

Det blir PR-byrån Oak River som ska ta hand om marknadsföringen av Juniorkocklandslaget skriver nyhetssajten Dagens Opinion.

Juniorkocklandslaget kammade hem guld i Culinary Olympics i höstas och nu inleds arbetet med det nya laget inför kommande tävligar och OS 2016. PR-byrån Oak River, som är specialiserade på bland annat mat och måltider, är ny ny sponsor för perioden 2013-2016. Gunilla Knutsson är projektledare för Juniorkocklandslaget. Hon berättar att Oak River ska göra landslaget ”synliga och förklara för gemene man vad det innebär med ett kocklandslag”. – Uppdraget är också att sprida kunskap om mat, i det här fallet bland yngre personer. Vi kommer jobba med skolor, skolkök och ungdomar generellt. Oak River är med och bygger upp en plan på hur vi ska nå dit och nå ut, säger hon. Byrån hjälper till med presskontakter, ta fram pr-material och även förbättra landslaget arbete i sociala medier. – Just nu sitter vi och gör allt detta. Men det är inte det som vi är bäst på. Då är det bättre att ta in proffs. Juniorlandslaget har tidigare inte jobbat med någon byrå. Oak River och konsulten Petra Whitehead har däremot jobbat med Svenska Kocklandslaget. Hur fick Oak River uppdraget?– Det föddes egentligen utifrån ett samtal som vi hade med Petra, om vad hon hade gjort för det stora laget. Jag var med då jag var kontaktperson för lilla laget. Vi insåg att det hon gjorde var precis vad lilla laget behövde, då föll det naturligt. Källa: Dagens Opinion

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062