23948sdkhjf

Soppa till hemlösa

I samarbete med Frälsningsarmén har Campbell Soup tagit fram en välgörenhetskampanj. För varje Blå Band-soppa som säljs under kampanjperioden skänker Campbell en soppa till Frälsningsarmén för att användas i deras viktiga arbete med att hjälpa hemlösa och utsatta.

- Soppköket är en naturlig koppling mellan soppor och välgörenhet och Frälsningsarmén var en intressant partner då deras soppkök når ut till många hemlösa och behövande människor i Sverige. Vi är väldigt glada över att kunna ge ett litet bidrag till Frälsningsarméns viktiga arbete för de hemlösa, säger Roger Nilsson, Marknadschef på Blå Band.

Blå Band har försökt att hitta ett naturligt sätt att kombinera sina produkter med välgörenhet. Efter en diskussion med Frälsningsarmén fick Campbell ett positivt intryck vilket ledde till ett samarbete med denna kampanj som ger ett medvärde för båda parter. För många är soppköket väldigt viktigt och en plats som inte bara ger en full mage och lite värme utan även en fast och trygg punkt i livet.

- Detta stöd vi får från Blå Band är oerhört betydelsefullt för vår verksamhet. Samarbetet med Blå Band ger en stor möjlighet att både visa att vi finns och till viss del visa vad vi gör. Framförallt innebär soppköket att vi får ytterligare en möjlighet att ge en hjälpande hand där det gör stor nytta. I den verksamhet jag är engagerad i kommer soppan att delas ut i matpåsar och säkerligen glädja många hungriga magar, säger Åsa Svensson, öppenvårdsföreståndare på Frälsningsarmén.

Kampanjen började vecka 1 och avslutas vecka 10 och förväntas ge Frälsningsarmén 130 000 soppor under kampanjperioden, vilket täcker behovet för ett år framöver.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063