23948sdkhjf

Carlsberg samarbetar med Espresso House

Från och med februari kan du köpa både Pepsi och Ramlösa på Espresso House.
Carlsberg Sverige och Espresso House har tecknat ett avtal som ska löpa över tre år med start i februari. Det är Carlsbergs första bland kafékedjorna. De varumärken som gästerna framför allt kommer att möta är Pepsi och Ramlösa. Med Espresso House över hundra kaféer blir affären är ett viktigt led i Carlsbergs satsning inom kafésegmentet.

– Det finns många stora kaféer i Sverige, men få stora kafékedjor. Den här affären innebär att Espresso House blir vår största kafékedjekund. Samarbetet innebär en riktig positiv start på vår satsning inom segmentet, säger Peter Sandrén, KAM Carlsberg Sverige.

Kafébranschen har de senaste åren vuxit rejält, betydligt mer än restaurangnäringen i stort, och omsätter nu över fyra miljarder kronor om året.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062