Presentkorten på Pressbyrån ökar
Pressbyrån räknar med att öka antalet sålda presentkort rejält inför julruschen.
1 340 procent, från 3 000 dagarna före jul till 45 000 kort, dagen före julafton och bara under julafton såldes 10 000 presentkort. Pressbyrån räknar med större försäljning i år.
- Vi har några av Sveriges största varumärken och kommer snart att utöka vårt utbud med ännu fler attraktiva och spännande varumärken, säger Monika Nowak, produktchef för Tjänster på Pressbyrån.
I USA är presentkort en växande trend och den verkar ha nått Sverige. Förra året var det årets julklapp. Fördelen med presentkortet är att det är personligt men ändå tillräckligt öppet för den som får det att det inte måste bytas.
- Det är viktigt för oss att göra musik tillgänglig för alla i Sverige på ett enkelt sätt, säger Öjje Holt, Nordisk vd på Spotify. Med Spotify presentkort hos 7-Eleven/Pressbyrån är det enkelt att snabbt plocka upp en musikpresent som passar alla.