Tidningen Fast Food görs om
Tidningen Fast Food är en anrik och väletablerad B2B-tidning som funnits i cirka 20 år. Avsikten med tidningens etablering var att skriva om en bransch som utvecklades väldigt snabbt och kraftfullt i Sverige, bland annat i samband med att Rikskupongerna blev skattemässigt ofördelaktiga.- Framväxten av olika hamburger– och pizzakedjor, smörgåskedjor, olika korvkoncept med mera skapade en marknad som blev något nytt och unikt och som konkurrerade med traditionella restaurangers utbud av luncher och hemmakökens husmanskost i matlådor. Helt plötsligt fanns mycket mer än korvkiosken på hörnet, säger tidningens chefredaktör Anders Örnevall.Fast food blev snabbt ett begrepp som kunde översättas med modern mat i ett modernt och snabbt samhälle för folk i farten.- Det finns ett problem då mycket av begreppet fast food står för skräpmat om man frågar folk på stan, fortsätter Anders Örnevall. Ändå kan man konstatera att den här formen av matkoncept växer och där det ständigt kommer fram nya aktörer som på olika sätt vill ge snabb och enkel matservice.Det är den moderna snabb/bekväma maten i alla dess former som nya Fast Food Magazine tar sikte på.- Fast Food Magazine ska uppfattas som ett modernt livsstilsmagasin där läsarna är “människor i branschen som på olika sätt erbjuder bekväm snabbmat för folk i farten”, menar Anders Örnevall. Tidningen ska gå på djupet, beskriva, förklara, ge praktiska råd och tips och reda ut frågor som är centrala för branschen. Vi ska göra det på ett rakt och enkelt sätt. Vi ska överraska, skriva om det oväntade, vara inspiratörer för branschen. Vi ska också lyfta fram bra och nyskapande exempel, i Sverige och utomlands.Fast Food Magazine ska komma ut med sex nummer om året och premiärnumret kommer ut den 22 februari.