Varmkorv poppis i Paris
Sibylla
har haft ett samarbete med det svenska klädmärket Acne under den senaste Fashion Week i
Paris.–
Jag tror aldrig att det tidigare har ätits så mycket svensk varmkorv i Paris
och framför allt inte i modesammanhang. Det var en succé och vi har fått en hel
del uppmärksamhet från modemagasin, modejournalister och bloggare som har
skrivit om Acne och varmkorven, kommenterar Max Schiller, projektledare och
designer på Acne, i ett pressmeddelande.–
Vi ville göra något annat än alla andra i ett annars väldigt pretentiöst
sammanhang, där det normalt tävlas om vem som bjuder på de finaste snittarna.
Vi ville också göra något riktigt svenskt för att visa klädmärkets rötter och
traditioner och då kände vi att Sibylla och varmkorv med bröd var ett klockrent
inslag, fortsätter han.För
Sibyllakedjan, som tillhandahöll råvaror och profilmaterial, var det
tillfälliga samarbetet med Acne framför allt ett kul event;–
Det känns roligt att vi med vår långa svenska historia och traditioner kan vara
med och bidra till att stärka både Sverige och svenska varumärken utomlands. Så
när förfrågan kom från Acne fanns det ingen tvekan från vår sida att ställa upp
och sen är det ju fantastiskt roligt att vår korv blev så uppskattad nere i
Paris, säger vd Stefan Laffranchi.