23948sdkhjf

Varmkorv poppis i Paris

Sibyllas varmkorv i bröd gjorde succé under Fashion Week i Paris.

Sibylla


har haft ett samarbete med det svenska klädmärket Acne under den senaste Fashion Week i


Paris.–


Jag tror aldrig att det tidigare har ätits så mycket svensk varmkorv i Paris


och framför allt inte i modesammanhang. Det var en succé och vi har fått en hel


del uppmärksamhet från modemagasin, modejournalister och bloggare som har


skrivit om Acne och varmkorven, kommenterar Max Schiller, projektledare och


designer på Acne, i ett pressmeddelande.–


Vi ville göra något annat än alla andra i ett annars väldigt pretentiöst


sammanhang, där det normalt tävlas om vem som bjuder på de finaste snittarna.


Vi ville också göra något riktigt svenskt för att visa klädmärkets rötter och


traditioner och då kände vi att Sibylla och varmkorv med bröd var ett klockrent


inslag, fortsätter han.För


Sibyllakedjan, som tillhandahöll råvaror och profilmaterial, var det


tillfälliga samarbetet med Acne framför allt ett kul event;–


Det känns roligt att vi med vår långa svenska historia och traditioner kan vara


med och bidra till att stärka både Sverige och svenska varumärken utomlands. Så


när förfrågan kom från Acne fanns det ingen tvekan från vår sida att ställa upp


och sen är det ju fantastiskt roligt att vår korv blev så uppskattad nere i


Paris, säger vd Stefan Laffranchi.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093