23948sdkhjf

Ombyggnationer ger resultat i NSP

Nordic Service Partners, NSP, genomför ombyggnationer på sina Burger Kingrestauranger och etablerar nya enheter, något som också visar sig på resultatet.

NSP


driver 42 Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. Ungefär två


tredjedelar av försäljningen sker i Sverige och en tredjedel i Danmark. Den


svenska delen går bra och omsättningen steg med 9 procent under tredje


kvartalet 2010. Samtidigt föll omsättningen i Danmark med 19 procent. Det beror


på att den danska ekonomin har drabbats hårt av lågkonjunkturen.Siffrorna


ser ut som följer (i jämförelse med samma period föregående år)Omsättning:


160,9 Mkr (181,7)Rörelseresultat: 7,1 Mkr (4,2) Ackumulerat för perioden januari - september:Omsättning: 476,0 Mkr (526,7)Rörelseresultat: 11,1 Mkr (-1,0)Med en omsättning som summerar till 158 miljoner kronor under det sista


kvartalet pekar helårsomsättningen mot 634 miljoner kronor, enligt beQuoted


Investor Information.Blir


utfallet som beQuoted tror kommer rörelseresultatet bli 16 miljoner kronor för


helåret, en klar förbättring jämfört med 2009.Sedan


2008 har det skett ett stort förändringsarbete i NSP, där fokus legat på


lönsamhet istället för på tillväxt. Målet är att nå en tillväxt på 10 procent


om året. Nyetableringar ska stå för 5 procentenheter och resten av ökningen ske


i befintliga restauranger.I Fast Food nr 6/2010, berättade Nordenchefen, Stefan Eriksson, att företaget har en


ny restaurangdesign som märks på alla nya restauranger men även på de befintliga


som håller på att byggas om. –


Att bygga om är den bästa affären vi kan göra, säger också Morgan Jallinder till


beQuoted.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063