23948sdkhjf

Hon ska sälja det nya matlandet

Idag träffar jordbruksminister Eskil Erlandson företrädare för den svenska besöksnäringen för att diskutera Sverige - Det Nya Matlandet. Kvinnan som sedan ska sälja visionerna utomlands heter Anne-Marie Hovstadius om nyligen anställts på VisitSweden.
Anne-Marie Hovstadius får tjänsten som projektledare för Kommunikationsen kring ”Sverige – det nya matlandet”. Det femåriga kommunikationsprojektet drivs av Jordbruksverket, Exportrådet och VisitSweden på uppdrag av jordbruksminister Eskil Erlandsson, och samordnas av VisitSweden. Målet är en starkare position för Sverige som ett land med spännande måltidsupplevelser och fantastiska råvaror.
- Med Anne-Marie Hovstadius som projektledare för detta viktiga projekt som på allvar ska sätta Sverige på den internationella matkartan känner jag att vi har en stor möjlighet att göra ordentliga avtryck därute i världen, säger Thomas Brühl, vd på VisitSweden.

Anne-Marie (Ami) har under 20 år arbetat med varumärken och marknadskommunikation i ledande befattningar, bland annat som internationell marknadschef på Microsofts huvudkontor i USA. Under de senaste åren har hon verkat som fristående konsult och projektledare med varumärkesfrågor och kommunikationsstrategi på uppdrag av Svenskt Sigill, LRF, Svensk Potatis och Hötorgshallen, med flera. Hon har även startat projektet Barnens Egen Matskola, en rikstäckande matlagningstävling för barn. Bland hennes studier märks marknadsekonomi och kommunikation på Berghs School of Communications och en PR-utbildning vid University Of Washington.

Ami kommer att genomföra arbetet med kommunikationsplattformen för Sverige – det nya matlandet tillsammans med Exportrådets Angelica Ingerdal och Jordbruksverkets Maria Petersson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125