Max storsatsar i Stockholmsregionen
Kista Galleria och med en restaurang för 130 sittande
gäster, är den första etableringen i den långsiktiga satsningen som nu Max gör.”Satsningen är starten på en långsiktig lanseringsplan för
Stockholmsområdet som beräknas ge 500 nya arbetstillfällen under de närmaste
åren”, säger Richard Bergfors, vd för Max.Den tuffa konkurrensen från gallerians dryga 30 restauranger
tänker Max möta med sin unika miljösatsning på klimatsmart mat.”Vår försäljning av mat med liten klimatpåverkan bara ökar.
Satsningen på klimatsmarta produkter ger oss stadigt nya kunder och vi hoppas
att vårt initiativ ska inspirera flera aktörer att följa vårt exempel”,
fortsätter Richard Bergfors.Och Max fortsätter att visa styrka i en rådande tuff
konjunktur: det första halvåret 2009 var det bästa i företagets historia.
Omsättningen ökade med 8 procent till 523 Mkr, samtidigt som resultatet efter
finansiella poster ökar med drygt 55 procent, till 37,3 Mkr.