23948sdkhjf

Kunden får bestämma smaken

Micromatstillverkaren Gooh har utsett en smakpanel med 100 kunder för att vara med och ta beslut om företagets utbud. Första vinnande rätten är ciderkyckling med rotmos.

I smakpanelen ingår ett 100-tal intresserade som har anmält


sig via Facebook eller i någon av Goohs butiker. Några gånger per år ska de få


chansen att tycka till om Goohs kommande produkter.



– Mig veterligen är det inget företag som arbetar aktivt på


det här sättet. Men god mat engagerar. Många av våra gäster har ett starkt


förhållande till oss, och hör ofta av sig med synpunkter och beröm – vilket för


mig är ett kvitto på att vi är något unikt på spåren, säger Jonas Regnér, vd på


Gooh.


I det första smaktestet vann en rätt med ciderkyckling med


rotmos över en tandoorikyckling med bambu och pasta. Målet är att den vinnande


rätten ska finnas i butik under februari 2010.



Gooh är ett samarbete mellan råvaruleverantören Lantmännen


och restaurangen Operakällaren. Tätter är komponerade av Operakällarens


kökschef Stefano Catenacci.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064