Kunden får bestämma smaken
I smakpanelen ingår ett 100-tal intresserade som har anmält
sig via Facebook eller i någon av Goohs butiker. Några gånger per år ska de få
chansen att tycka till om Goohs kommande produkter.
– Mig veterligen är det inget företag som arbetar aktivt på
det här sättet. Men god mat engagerar. Många av våra gäster har ett starkt
förhållande till oss, och hör ofta av sig med synpunkter och beröm – vilket för
mig är ett kvitto på att vi är något unikt på spåren, säger Jonas Regnér, vd på
Gooh.
I det första smaktestet vann en rätt med ciderkyckling med
rotmos över en tandoorikyckling med bambu och pasta. Målet är att den vinnande
rätten ska finnas i butik under februari 2010.
Gooh är ett samarbete mellan råvaruleverantören Lantmännen
och restaurangen Operakällaren. Tätter är komponerade av Operakällarens
kökschef Stefano Catenacci.