23948sdkhjf

Coca-Cola börjar sälja te

Coca-Cola menar att te är framtidens sociala dryck och köper 40 procent av bolaget Honest Tea för 280 miljoner kronor, skriver Wall Street Journal.

Kaffetrenden viker till förmån för ett öka teintresset, inte minst bland yngre konsumenter. Här är det är framförallt försäljningen av färdigförpackade tedrycker som Coca-Cola vill ta del av. Inträdet på temarknaden ligger samtidigt i linje med den alltmer nyttiga profil som läskjätten försöker skapa. Coca-Cola har till exempel arbetat hårt för att hitta naturliga, energifria alternativ till socker i sina drycker och breddat utbudet av juicer och mer hälsosamma drycker.Honest Tea saluför ett växande sortiment av organiska téer. Analytiker spår att Coca-Cola kommer att vilja växa ännu mer inom teområdet och räknar upp Cadburys Snapple och Arizona som tänkbara affärspartners.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063