SSP serverar Malmö FF
I maj 2009 invigs Malmö FF:s nya hemmaarena Swedbank Stadion. Uppdraget att driva restauranger, barer, kiosker samt fest- och bankettverksamhet har gått till Scandinavian Service Partner, SSP.
»Vi vet att hemmapubliken kommer att vara mycket stolta över sin nya arena och SSP vill bidra till att besökare känner sig välkomna på Swedbank Stadion. Mat och dryck är en viktig i del i totalupplevelsen och vårt mål är att Swedbank Stadions mat- och dryckeserbjudande är det ledande bland Sveriges evenemangsarenor 2009«, säger Lars Edengréen, vd på SSP.
SSP planerar, driver och utvecklar restauranger, caféer, serveringar, barer, kiosker och butiker på platser där människor möts. Verksamheten har spridning över hela landet. Exempel på företagets egna varumärken är Caffè Ritazza, Upper Crust och Franks. Snabbmatskonceptet Street Food är SSP:s satsning i samarbete med New York-baserade kocken Marcus Samuelsson och Townhouse Restaurang Group.