23948sdkhjf

Varumärken blir mat

Vad händer när kända varumärken ger sig in i måltidsbranschen? Svaret får du på utställningen ”Framtidens restaurang” som presenteras på GastroNord 2008.
Temat för ”Framtidens restaurang” är varumärkesmat och är ett samarbete mellan mässan och Måltid i Stockholm. Studenter på Gastronomiprogrammet vid Kristianstads högskola tolkar tre kända varumärken och omvandlar dem till framtidsmat. Utställningen kommer att bestå av en fast och en interaktiv del, det så kallade Gastro Kitchen, där besökare kan smaka på varumärkesmaten. Minst tre olika koncept med varumärkesprofilerad mat och dryck, kopplat till innovativa måltids-, förpacknings-, och serveringslösningar utlovas.
»Vi vill förmedla nya tankar, kunskap och idéer som utveckar måltidsbranschen. Utställningen kommer att tydliggöra vikten av att bygga ett varumärke och visa ett antal verktyg för att genomföra det«, säger Göran Ekberg, projektledare på GastroNord.

GastroNord äger rum på Stockholmsmässan den 22-25 april. Samtidigt pågår Nordic Bakery den 22-26 april och Vinordic den 23-26 april.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063