23948sdkhjf

Lämnar Espresso House för att ”komma hem” till Max

Fem år efter att han lämnade Max återvänder Tobias Karlsson till den norrländska snabbmatskedjan. Den 3 mars tillträder han som ny chief marketing officer, CMO.

Tobias Karlsson gjorde sin första vända på Max Burgers mellan 2016 och 2020. Under åren därefter har han hunnit vara vd på Eyracure och marknadschef först på Kronans Apotek och senast under elva månader på Espresso House Group.

Som CMO på Max får Tobias Karlsson ansvaret för marknadsföring, försäljning, kommunikation och affärsutveckling. Han tar också plats i koncernledningen.

– Max Burgers är ett av Sveriges starkaste och modigaste varumärken. Jag ser fram emot att ta mig an denna spännande roll där Max befinner sig nu och få bidra till företagets fortsatta framgång och tillväxt, både i Sverige och utomlands. Att bygga älskade varumärken, stark försäljning och meningsfulla gästupplevelser är det finaste en CMO kan bidra till, och jag ser verkligen fram emot att ”komma hem” och få göra det tillsammans med alla på Max, säger Tobias Karlsson i en kommentar.

Under sin första tid på Max utvecklade han bland annat den internationella affären och blev utsedd av Resumé till ”Sveriges Bästa Marknadschef” i sin kategori tre år i rad.

– Tobias har en djup förståelse för branschen samt ett driv och nyfikenhet som jag är övertygad kommer vara värdefullt för vår fortsatta tillväxtresa. Att han även har en bra förståelse för Max, vår kultur och värderingar är ett extra plus, säger Martin Oppenheimer, COO på Max Burgers.

Läs mer om: MAX
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047