23948sdkhjf

Pontus Frithiofs tekollektion ska förhöja matupplevelsen

Stjärnkrögaren och hans kompanjon lanserar en tekollektion med tre blandningar.

Pontus Frithiof använder även sitt varumärke till att lansera produkter. I mitten av november lanserar stjärnkrögaren en egen kollektion av te ihop med delägaren och chefssommeliern Mario E Moroni. Duon vill visa att te, liksom vin, kan lyfta och förhöja smaken på olika rätter. 

– Te är ingen traditionell måltidsdryck i Sverige, men vi vill förändra det genom att visa hur te kan berika smakupplevelsen, både som dryck och som krydda i maten. Vår vision är att gästerna ska upptäcka te på nya sätt, i sällskap av mat och cocktails, säger Pontus Frithiof, grundare och ägare av krogkoncernen Pontus Group.

Kollektionen består av tre blandningar. Georgia Peach är ett japanskt grönt te med persika och fläder, Breakfast at Tiffanys ett indiskt svart te och Cherry Fandango ett fruktigt körsbärste. De är förpackade i designade teburkar som kan beställas via webbshoppen, eller inhandlas i Pontus egna restauranger samt i utvalda butiker.

Blandningarna har skapats i nära samarbete med Gihan Mauris från The Tea Centre of Stockholm och teburkarnas design ihop med design- och varumärksbyrån Identity Works. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078