23948sdkhjf

O’Learys Group i nytt avtal med Caspeco

O’Learys Group med 120 enheter världen över har signerat ett nytt ramavtal med systemleverantören Caspeco.

Under många år har O'Learys Group och Caspeco haft ett samarbete och nu växlar de upp samarbetet. I ett nytt avtal, som innefattar Caspecos personalsystem, får samtliga av O’Learys Group franchisetagare tillgång till Caspecos fulla produktutbud i flera år framåt.

– Vi är otroligt glada och stolta för det förtroende som detta samarbete innebär. Det är ett betyg på den långa relation vi har haft med både O’Learys, Sing Sing och Harrys, säger Caspecos försäljningschef Daniel Tallbo till RS Fastfood och tillägger:

– Det är även ett förtroende i vår fortsatta resa framåt där systemen breddas, utvecklas och stärks med stark data som grund samtidigt som gemensamma system ger otroliga möjligheter att ta fram ”Best Practice” på riktigt och driva på lönsamhet med såväl utbildningar som arbetssätt.

Systemleverantören Caspecos erbjuder boknings- och personalsystem. Via systemet kan gäster boka bord och beställa online med flertal beställningssätt. Personalsystemet ska underlätta för O’Learys franchisetagare med det administrativa arbetet som rör personalen med bland annat schemaläggning och lön.

– Målsättningen är att ta digitaliseringen till nästa nivå och bli ännu mer datadrivna. För oss är det viktigt att vi har en homogen systemflora med ett artikelregister och en kassa för alla enheter för att kunna driva och analysera verksamheten. Det är lika viktigt för oss på gruppnivå som för den enskilda franchisetagaren som vill optimera sin enhet, kommenterar Andreas Myhrman, vd på O’Learys Group.

Idag har O’Learys Group 120 enheter i 15 länder och har en ambition att växa ytterligare. Hur gruppens lönsamhet har förbättrats med Caspecos system kan Daniel Tallbo inte uttala sig om.

– Vi kan inte gå in i detalj när det gäller siffror och resultat, men just lönsamhet har varit en faktor O’Learys har värderat i valet av leverantör till ramavtalet.

Allt fler branscher digitaliserar sin drift, men det är inte utan risker och ställer allt högre krav på cybersäkerheten.

– Caspeco arbetar kontinuerligt med datasäkerhet och har en säkerhetspolicy som täcker ett flertal områden, bland annat dataskydd, åtkomstkontroll och incidenthantering. Caspeco samarbetar också med tredjepartsföretag inom cybersäkerhet som granskar och hjälper Caspeco att hålla en hög nivå kring Cybersäkerhet, säger Christer Andersson, utvecklingschef hos Caspeco.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.121