23948sdkhjf

Här är Burger Kings nya färgstarka formspråk

Burger Kings nya visuella identitet kommer att ringa bekant. Den klassiska sloganen Have It Your Way från 1954 ska lyftas fram när hamburgerjätten för första gången på 20 år gör en total omprofilering av varumärket.

Den nya visuella identiteten, som lanseras globalt i dag den 8 januari, har anpassats för att fungera i det digitala landskapet. Enligt Raphael Abreau, Head of Design på Restaurant Brands International, vill kedjan tydligare kommuncera den mat- och smakresa som Burger King befinner sig i.

– Design är ett av de viktigaste verktygen vi har för att kommunicera vilka vi är och vad vi står för. Design är också viktigt för att framhäva maten vi serverar och att våra gäster får den kompletta upplevelsen vi vill att de ska ha. Vi ville att designen skulle främja aptiten och att människor ska bli sugna på vår mat.

Lanseringen kommer bland annat omfatta ny mer färgstark design av logga, förpackningar, reklam, uniformer, menytavlor, skyltar, restauranginredning och sociala medier.

Gäster kommer att börja se den nya visuella identiteten i Sverige under början av 2021.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109