23948sdkhjf

Coronaanpassad plattform ska förbättra krogupplevelsen

Den digitala plattformen Foodback har coronaanpassat sin tjänst för att underlätta för restaurangerna att förbättra gästernas krogupplevelse även i covid-19-tider.

På den uppdaterade landningssidan kan gästerna använda sin mobil för att checka in, vilket möjliggör smittspårning, se restaurangens meny, göra en beställning samt ge feedback direkt till restaurangägaren. Restaurangen kan också välja att dela länkar till sina gäster, exempelvis för taxibeställningar.

– Fram till i dag har många restauranger haft behov av flera QR-koder för att kunna hantera all denna funktionalitet. När vi nu samlar dessa i en lösning, friges plats, samtidigt som kundupplevelsen förbättras, säger Martin Jörgensen, vd på Foodback, som levererar kundinsikt och analysunderlag till restaurangbranschen.

I feedbackdelen ger Foodback nu också krogen möjlighet att lägga till frågor om hur bra rekommendationerna kring hanteringen av hygien följs.

– Gästerna behöver bara skanna QR-koden eller hålla mobilen i närheten av en NFCmodul, precis som idag. Funktionaliteten är flexibel och mycket enkel att aktivera och anpassa till restaurangens behov.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094