Nya digitala skyltar för McDonald's drive thru-gäster
Det händer mycket hos McDonald's just nu. Med en nyutnämnd vd för den svenska verksamheten går snabbmatsjätten på offensiven. 30-40 restauranger ska öppnas i Sverige inom en femårsperiod, varav sju nya restauranger redan är bekräftade.
I offensiven ingår också att utveckla drive thru-delen. Enligt McDonald's sker nästan hälften av försäljningen i restauranger med McDrive via drive thru-delen. Nu ska drive thru-processen digitaliseras med nya menytavlor från Visual Art som kan skräddarsys utifrån exempelvis tid på dygnet, väder och kampanjer.
– Att erbjuda en enkel och snabb beställningsprocess och riktigt goda burgare är det bästa sättet att göra våra McDrive-gäster nöjda, och våra nya digitala skyltar blir en viktig del i detta arbete framåt, säger Rickard Berthold, digital lead på McDonald’s i Sverige.
De nya tavlorna har introducerats på tre McDonald's-restauranger, i Åkersberga, Lindvreten och Tumba, och under nästa år kommer samtliga McDrives i Sverige att digitaliseras.
– Att vi digitaliserar drive thrun ger våra medarbetare mer tid till andra arbetsuppgifter då vi snabbare och enklare kan göra uppdateringar för nyheter och kampanjburgare, säger Rickard Berthold.
Gästerna längs vägarna har blivit allt viktigare för McDonald's som också nyligen lanserade en ny vägskylt med priset för laddning av elbilar.