Läsk och glass vinnare hos Reitan Convenience
Produkter från GB Glace och Coca-Cola tog hem priser som årets produkter för Reitan Conveniences olika butikskoncept.
Hos Pressbyrån var det tobaksprodukten Zyn från Swedish Match som utsågs till vinnare, medan läsk och glass slog högst hos de andra två kedjorna.
För 7-Eleven tog Marabou Mjölkchokladstrut från GB Glace priset, efter att ha varit en av de produkterna inom glasskategorin som ökat mest under året.
Hos Shell/7-Eleven utsågs smakvarianten Coca-Cola Lemon till årets produkt, där Reitan Convenience lyfter fram att produkten haft en "fantastisk försäljning" – bland annat tack vare att man tagit en befintlig produkt och utvecklat med en ny, igenkännbar smak.
– Leverantörerna och vårt samarbete är centralt för att vi ska lyckas med försäljningen i våra butiker. Att samarbeta med leverantörer som arbetar proaktivt och vill vara med och driva convenience-utvecklingen framåt, lägger vi stor vikt vid, säger Reitan Convenience Swedens vd Magnus Carlsson, i ett pressmeddelande.