23948sdkhjf

Läsk och glass vinnare hos Reitan Convenience

Produkter från GB Glace och Coca-Cola tog hem priser som årets produkter för Reitan Conveniences olika butikskoncept.
Under fredagen förra veckan höll Reitan Convenience Sweden sitt årliga leverantörsmöte – i samband med detta delade man också ut årets bästa produkter inom varje av sina tre butikskoncept Pressbyrån, 7-Eleven och Shell/7-Eleven.

Hos Pressbyrån var det tobaksprodukten Zyn från Swedish Match som utsågs till vinnare, medan läsk och glass slog högst hos de andra två kedjorna.

För 7-Eleven tog Marabou Mjölkchokladstrut från GB Glace priset, efter att ha varit en av de produkterna inom glasskategorin som ökat mest under året.

Hos Shell/7-Eleven utsågs smakvarianten Coca-Cola Lemon till årets produkt, där Reitan Convenience lyfter fram att produkten haft en "fantastisk försäljning" – bland annat tack vare att man tagit en befintlig produkt och utvecklat med en ny, igenkännbar smak.

– Leverantörerna och vårt samarbete är centralt för att vi ska lyckas med försäljningen i våra butiker. Att samarbeta med leverantörer som arbetar proaktivt och vill vara med och driva convenience-utvecklingen framåt, lägger vi stor vikt vid, säger Reitan Convenience Swedens vd Magnus Carlsson, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063