23948sdkhjf

Löfbergs nya samarbete del av strategin

Amerikanska Humm Kombucha väljer Löfbergs som säljpartner i Sverige – för rosteriet är det i linje med satsningen på nya affärsområdet Ready to.
Amerikanska Humm Kombucha, ett fermenterat te i olika smaker, har sedan starten 2009 vuxit rejält – i dag finns man i drygt 9 000 affärer i USA (inklusive bland annat Costco, Target och Walmart) och är även NFL-laget Seattle Seahawks "officiella kombucha".

Sedan en tid tillbaka finns varumärket även i Sverige och från kombucha-bryggeriet i Gävle har Humm redan skeppat drycker till Coop och Icas sortiment.

Nu står det klart att Löfbergs blir ny säljpartner till Humm i Sverige. I första hand ska Löfbergs, som nyligen utökat sin säljkår, rikta sig mot svensk dagligvaruhandel.

Dessutom står företaget redo om samarbetet skulle utvecklas till att omfatta fler marknader i Europa.

– Vi har anställt fler säljare för att öka servicegraden och närvaron i butik. Får vi förtroende i andra länder också, så har vi en organisation för det, säger Lars Appelqvist, vd för Löfbergs, i en kommentar.

För rosteriet är samarbetet ett steg i satsningen på det för i år nystartade affärsområdet Ready to, som bland annat omfattar dryckesvarumärken som Ice Coffee, Cold Brew och Caffeine Water. Även veganska snacks- och barsvarumärket Superbonobo, som Löfbergs förvärvade i början av året, ingår i segmentet.

Enligt rosteriet kommer man satsa ytterligare på området framöver, både genom organisk tillväxt och nya förvärv

– Vi lanserar en rad nya, naturliga och smakrika produkter för att möta nya konsumtionsmönster. Inte minst bland yngre, medvetna konsumenter med fokus på välmående och hälsa, säger Lars Appelqvist.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064