23948sdkhjf

Ger Ikea-korvarna en match

Biltema satsar på kaféverksamheten – växer med 30 till 40 procent per år.

För fem år sedan införde Biltema en enkel kaffeservice som så småningom utvecklades till en större caféverksamhet. Konceptet har varit en succé och omsättningen går upp med cirka 30-40 procent per år.

Caféerna har nu ett brett sortiment med klassiska bakverk, pajer, kalla och varma mackor och olika typer av korv. Storsäljaren är ”Biltemakörven”. Förra året såldes cirka sex miljoner korvar.

– Utvecklingen i caféerna har överträffat alla våra förväntningar. Siffrorna talar sitt tydliga språk. Utöver 6 miljoner korvar sålde vi också 2 miljoner kaffe med bulle och 1,5 miljoner glassar, berättar Adelina Voci, vice vd Biltema.

Biltemas mål är nu att fortsätta satsningarna på caféverksamheten. Nu ligger familj och barn i fokus.

– Vi ska höja kvalitén ytterligare en nivå. Vi bygger ut våra caféer och gör miljön ännu mer trivsam och avkopplande. Vi kommer att inreda speciella barnhörnor där barnen kan leka. Hela familjen ska känna sig hemma i våra caféer och alla ska kunna hitta något smarrigt till riktigt bra priser! säger Adelina Voci.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062