23948sdkhjf

Framgång för McDonalds strategi

Mindre ägande har gett resultat.

Den globala hamburgerkedjan Mcdonald's har fått framgång för sin strategi där de gått från eget ägande till mer franchise.

Under årets första tre månader har moderföretaget fått in färre miljarder än tidigare, samtidigt som överskottet ökat.

– Fler kunder inser att vi har blivit ett bättre Mcdonald's och uppskattar vår välsmakande mat, vår snabba och vänliga service samt ser att de får valuta för pengarna, säger vd för McDonald's Steve Easterbrook.

Under de tre första månaderna under 2018 omsatte företaget 5,1 miljarder dollar, en minskning med nästan en halv miljard. Vilket dock var helt enligt plan då nettoresultat under samma period steg med 15 procent till 1,4 miljarder dollar.

Försäljningen steg totalt med 5,5 procent och mest ökade i USA där försäljningen ökade med 7,8 procent.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.097