23948sdkhjf

Nytt hotellvarumärke i Skandinavien

I höst lanseras de första hotellen med Best Westerns nya varumärke Sure Hotel i Skandinavien.

I slutet av förra året lanserade hotellkedjan Best Western ett nytt varumärke i familjen, Sure Hotel. Initialt gällde satsningen i USA men i slutet av oktober lanseras de första Sure Hotel-hotellen i Skandinavien, när Hotel Esplanade i Stockholm, Frimurarehotellet i Kalmar, Tylebäck Hotell & Konferens i Halmstad, Hotell Roslagen i Norrtälje, Motell Lagan i Ljungby, Hotel Statt i Hässleholm, Hotell Hovs Hallar på Bjärehalvön och Hotel Savoy i Karlstad ansluter sig till varumärket.

Målet är att ha ett 50-tal hotell under Sure-skylt på den Skandinaviska marknden inom en snar framtid.

– Vår ambition är att fortsätta utveckla Best Western med hotell av hög kvalitet på strategiskt viktiga destinationer. Sure Hotel öppnar upp för fler hotell i mellanklass-segmentet och ger oss möjlighet att växa med det som är Best Westerns signum – personliga och privatägda hotell som erbjuder något mer än den standardiserade hotellupplevelsen, säger Johan Kukacka, vd för Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien i en kommentar.

Sure Hotel distribueras på hotellkedjans plattformar och ska ingå i kedjans lojalitetsprogram Best Western Rewards.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063