Härmapor belönas
Genom att härma en fras på en av de utvalda dialekterna har konsumenterna chans att få en Coca-Cola, direkt från Dialekto-maten.
Bland de utvalda dialekterna finns städer och orter över hela Sverige representerade, från Abisko till Ystad, vars namn också finns tryckta på flaskorna .
Om du kan säga ”Jag glömde mobilen i bilen” på klockren Vadstena-öskötska eller ”Åh, sikket grannt väder” på Ystads-skånska, har du en chans att få en Coca-Cola från Dialekt-omaten.
– För oss är Dialekt-o-maten ett sätt att engagera svenskarna i vår sommarkampanj där vi med glimten i ögat vill få svenskarna att få upp ögonen för olika semesterpärlor inom landets gränser och inte bara till de klassiska semesterorterna utomlands. Att vi dessutom gör det med Dialekt-o-maten, som är helt unik i sitt slag, hoppas vi kunna underhålla våra konsumenter samtidigt som de får njuta av en iskall Coca-Cola, säger Olivia Enquist, marknadschef på Coca-Cola i Sverige i ett pressmeddelande.
För att använda Dialekt-o-maten väljer kunden en dialekt att härma och lyssna in den fras som spelas upp.
Sedan pratar kunden in samma fras, så likt originalfrasen som möjligt för chansen att få en 50 cl Coca-Cola.
Dialekt-o-maten finns tillgänglig mellan den 6-7 juli i The Pavilion på Birger Jarlsgatan 21 i Stockholm.