23948sdkhjf

Dunkin´Donuts till Sverige

Dunkin´ Donuts kommer storsatsa för att inom fem år ha etablerat upp till 50 enheter runtom i landet. De första kommer att öppnas i Stockholm i höst. Det meddelar svenska franchisetagarna Coffee&Brands.
De svenska gästerna kommer att känna igen sortimentet så som det ser ut runt om i världen men utbudet kommer också att kompletteras med en del svenska varianter av kaffe- och lunchmenyer.

Satsningen av Dunkin´ Donuts sker genom att ett franchiseavtal har tecknats med Coffee & Brands Sweden AB som kommer driva samtliga enheter i egen regi.
– Sverige har en lång kaffetradition och med dagens trend bland svenskar att fika och äta ute alltmer så ligger vår satsning rätt i tiden. Med så erfarna affärsmän i ledningen som ägarna till Coffe&Brands, Oskar Svensson, Johan Sjöhagra och Tommy Svensson som samtliga har stor erfarenhet från konsumentmarknaden så är vi övertygade om att etableringarna kommer ske i den höga takt som planeras, säger Paul Twohig, vd för Dunkin´ Donuts i USA och Kanada.

Dunkin´ Donuts i Sverige kommer att erbjuda kaffe, espresso-baserade drycker, te, Coolatta, frysta drycker, bagels, croissanter, wraps, sandwiches och självklart även donuts och muffins.


Coffee & Brands Sweden AB ägs av Oskar Svensson, Johan Sjöhagra och Tommy Svensson som tillsammans har stor erfarenhet från konsumentförsäljning från företag som Biltema, ICA, IKEA, Walt Disney och ÖoB. Tommy Svensson är utsedd till vd.
– Vi tror att det finns många svenskar som kommer att känna igen konceptet och bli glatt överraskade när det nu kommer till Sverige. Sortimentet kommer att kompletteras med svenska varianter och även innehålla ett sortiment med en närings- och hälsoprofil, säger Tommy Svensson, vd.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064