Succé för Bullogram
Bullogram, tjänsten som låter svenskar sms:a kanelbullar till varandra, resulterade i succésiffror. Med 8 000 kunders hjälp har tjänsten bidragit till det nya försäljningsrekordet 5,4 miljoner bullar.
För andra året i rad gav Bonjour sina kanelbullar rosa pärlsocker under oktober månad för att uppmärksamma Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Nu står det klart att den nya tjänsten gjorde det möjligt att skicka en kanelbulle till någon via mobiltelefon. Mottagaren fick ett sms och kunde hämta ut sin kanelbulle på valfri Pressbyrån i hela landet. För varje skickat Bullogram skänktes tio kronor till Rosa Bandet. Kampanjen resulterade i nytt försäljningsrekord - 5,4 miljoner sålda bullar - och fick stor uppmärksamhet i såväl traditionell press som sociala medier. Hela 5,5 miljoner människor nåddes av budskapet, något som samarbetspartnern Pressbyrån märkt av på försäljningen.
Tillsammans har alla Bullogramköpare därmed bidragit med ytterligare 80 000 kronor till Rosa bandet.
– Vi är väldigt glada att tillsammans med våra kunder, med stort engagemang, kreativa exponeringar, extra insamlingskampanjer, ha bidragit till ett välbehövligt ekonomiskt stöd till Cancerfonden och Rosa Bandet, säger Johanna Nilsson, marknadsdirektör på VAASAN, i en kommentar.