Subway gör rekordresultat
– Vårt mål är att ha 240 restauranger 2015 och därmed bli Sveriges största restaurangkedja, säger Subways nordiska marknadschef Eva Ekeberg.
Sett till antal restauranger är Subway i dag världens största restaurangkedja med drygt 39 000 restauranger världen över. Bara under 2012 öppnades nära 3000 nya ställen.
I Sverige gäller samma snabba expansionstakt. På åtta år har fem restauranger blivit 120 och 2015 ska det alltså finnas 240 Subways i Sverige.
Subway har också gått in som ny sponsor till de svenska friidrottsstjärnorna Moa Hjelmer, 400 meter, och längdhopparen Michel Tornéus. Duon, som båda tog varsin medalj vid inomhus-EM är därmed en del av Subways globala marknadsföringsteam Famous Fans där bland andra tidernas mest framgångsrike olympier Michael Phelps sedan tidigare ingår.
– Subways ambition är att detta blir ett långsiktigt och för båda parter givande samarbete, säger Eva Ekeberg vidare.
Moa Hjelmer och Michel Tornéus kommer under våren att medverka i en landstäckande kampanj som kommer att tas fram utifrån Subways globala kommunikationskoncept The Official Training Restaurant of Athletes Everywhere (OTR) där de båda friidrottsstjärnorna kommer att lyfta fram sina favoritsubs utifrån ett träningsperspektiv. Moa Hjelmer och Michel Tornéus kommer bland annat att spela huvudrollerna i en ny TV-reklam som börjar sändas 27 maj. Friidrottsduon kommer även att synas i webb-TV, online, mobilt och i printreklam.