OnlinePizza vill bredda utbudet
OnlinePizza.se har byggt upp ett system där den lokala restaurangen får en egen hemsida, betalningslösning och är sökbar för alla som letar efter restaurangmat för utkörning i en specifik stad. Restaurangen får på så sätt både en e-handelslösning och marknadsföring, för vilket OnlinePizza.se tar en provision på ordervärdet.
Nu ska bolaget bredda sin verksamhet i Sverige genom att erbjuda användarna möjlighet att beställa mer än bara pizza via tjänsten. Som ett led i expansionen rekryteras nu Anders Signell med bland annat bakgrund som chef för SAS e-handel och ansvarig för dejtingtjänsten Spray Date.
– OnlinePizza.se är ett genialiskt koncept som förenklar sättet att beställa mat för användare runtom i Sverige och få den hemkörd. Tjänsten ger dessutom restaurangerna en ny kanal till nya kunder. Tjänsten har idag ett par hundratusen användare men har en enorm potential om vi lyckas attrahera fler typer av restauranger att ansluta sig till tjänsten. Mitt uppdrag är vidareutveckla tjänsten och attrahera fler restauranger och användare att ansluta sig till konceptet, säger Anders Signell, ny vd för Onlinepizza.se.
– Anders har med sin gedigna erfarenhet av online sales, konceptuveckling och marknadsföring helt rätt profil för att bygga Sveriges ledande tjänst inom hemleverans och beställning av restaurangmat på nätet. Med nya starkare ägare i ryggen och ny vd väntar en expansiv fas för bolaget, säger Erik Mellström Byrenius, grundare av bolaget.