23948sdkhjf

Tar bort lila i varumärket

Löfbergs vill utveckla sitt varumärke. Det familjeägda kafferosteriet byter namn och logotyp och förnyar samtidigt designen på alla sina kaffeförpackningar. Ordet lila försvinner också.

Numera Löfbergs vill förtydliga företagets kärnvärden och vinna marknadsandelar på en allt tuffare marknad. Under hösten sjösätter Löfbergs en stor kampanj som kommer att synas i tv, tidningsannonser och på sociala medier. - Här kommer vi att fokusera på kaffe som ett socialt kitt och att det är en god anledning att ses. Vi vill helt enkelt att vår kommunikation ska göra samma sak som vårt kaffe: uppmuntra människor att träffas, säger Lars Appelqvist, vd på kafferosteriet.Ordet lila försvinner alltså i varumärket. Färgen, som företaget varumärkesskyddade för sex år sedan, kommer dock fortfarande vara en central del av företaget. - Vi kommer alltid att vara lila även om vi slutar använda ordet i vårt varumärke, säger Lars Appelqvist .

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079