23948sdkhjf

Skapar extra tryck

I sommar genomförs två stora idrottsevenemang – Fotbolls-EM i Polen/Ukraina och sommar-OS i London. Hur maxar man sin marknadsföring vid sådana tillfällen? McDonald´s och Carlsberg vet.

– McDonald’s är officiell sponsor både för OS och Fotbolls-EM. Det innebär att vi självklart kommer uppmärksamma de båda tilldragelserna i våra restauranger, säger presschefen Håkan Ström. En annan aktivitet är McDonald’s Player Escort. Två barn får träffa sina fotbollshjältar under fotbolls-EM i Polen/Ukraina. Som Player Escorts får barnen gå ut på planen hand i hand med en av de svenska landslagsspelarna under matchen mellan Sverige och England den 15 juni. Vinnarna får åka med varsin förälder och då ingår flygresa, tre nätter på hotell, måltider och matchbiljetter till matchen mellan Sverige – England, aktiviteter och en Player Escort fotbollsmatch där barnen spelar mot engelska Player Escorts.– Barn i åldern 6-10 kunde fram till 30 april ansöka om att bli en Player Escort på vår hemsida eller genom att tävla med Mix Megapol, säger Håkan Ström. En ytterligare satsning är Champions of Play – OS i London. Där kan ett barn mellan 6-14 år med förälder vinna en resa till OS. På plats kommer de få chansen att springa på den olympiska löparbanan, simma i den olympiska bassängen, träffa atleter och mycket annat.– Vinnaren utses under vår familjesatsning som pågår på restaurangerna under sommaren och som är kopplat till OS. På alla restauranger kommer en stor ”rekordomräknare” finnas under två sommarhelger, som räknar om olympiska sportrekord till rekord på barns nivå – allt för att uppmuntra till glädjefylld fysisk aktivitet, avslutar Håkan Ström. Carlsberg är en av huvudsponsorerna till fotbolls-EM 2012. Som en del i EM-satsningen har Carlsberg, tillsammans med SSP, The Food Travel Experts och Swedavia, som driver Stockholm Arlanda Airport, byggt upp en Euro lounge på Arlanda. Konstgräs, fotbollsspel och TV-skärmar som visar matcherna är en del av interiören i den spektakulära baren.EM-matcherna kommer att kunna följas av barbesökarna på fyra stycken 70-tums-skärmar. Mellan matcherna visas höjdpunkter från tidigare mästerskap.– Fotboll har alltid legat Carlsberg varmt om hjärtat. Vi är stolta över att sponsra fotbolls-EM 2012 och vår Euro Lounge på Arlanda är ett utmärkt sätt att förstärka fotbollsupplevelsen för alla fans och fotbollsintresserade, säger Mark Jensen, vd på Carlsberg Sverige.Det finns också speciellt framtagna tilltugg, till exempel snacks och korvar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062